Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the simple-lightbox domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/web/openartnight.hu/www/wp-includes/functions.php on line 6121
Selyem lobogók és a vasparipák vágtatása – 1896-1919 - Open Art Night

Selyem lobogók és a vasparipák vágtatása – 1896-1919

1896-ban alapították meg a győri ipartörténelem legfontosabb termelő egységét, a Magyar Waggon és Gépgyár Rt.-t. Az 500.000 osztrák értékű forint alaptőkével létrehozott társaság részvényeinek 88 százalékát az Osztrák-Magyar Monarchia gyáripari vállalkozásaiban vezető szerepet betöltő Lederer család tagjai jegyezték.

A vasúti vagonokat gyártó gyár vezetői között már az 1900-as években komolyan felvetődött, hogy autót is gyártsanak. Hamarosan már készülhettek is az osztrák Spitz kocsik, később a Csonka János szabadalmát is felhasználó csomagszállítók. 1907-ben kezdték el gyártani Győrben az Austro-Daimler személy- és kisteherautókat.

A korszak másik nagy gyára, az Ágyúgyár volt. Egész Európa egyik legmodernebb Ágyúgyára 1913-ban jött létre a Skoda Rt és a Krupp Rt. hathatós segítségével. Az Ágyúgyár termelésének kiszolgálására építették fel az Iparcsatornát is. A városvezetés kedvező telekárakkal, utak kiépítésével, sőt a gázvilágítás kiterjesztésével is segítette az ipar letelepedését, erősödését a városban. Nem csak a nehéz-, de a könnyű ipar is gyors fejlődésnek indult: 1901-ben kezdte el termelését a területen úttörőnek számító Győri Selyemfonoda.

 

 © 2022 • Open Art Night • ImpresszumAdatvédelem